You are receiving this email because the email address %Subscriber:EmailAddress% was subscribed to our email list. Having trouble reading this email? View it on your browser.

Τα νέα από την ΚΣΟΤ

NEWSLETTER - ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΟΡΧΗΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

In this issue

  • Editorial
  • H Hellenic Dance Company τιμά τον Κ.Π. Καβάφη
  • Success Story: Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου
  • Dance is in the air!
  • Identity.Move!
  • First we take Manhattan

Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης

Ομήρου 55
Αθήνα
106 72

Τηλ.
210 3612263

ksot_logo

hdc_logo

hjdc_logo

Editorial

Αγαπητοί φίλοι,

Παρότι οι καιροί δεν είναι ενθαρρυντικοί, στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης συνεχίζουμε τη διαδρομή μας δίχως να παρεκκλίνουμε από την πορεία μας. Μια πορεία βασισμένη στην ιδέα της εκπαίδευσης που πλάθει ανθρώπους και τους εμπνέει να γίνονται καλύτεροι, πιο δημιουργικοί, πιο καθαροί με τα θέλω και πιο ειλικρινείς με τις προθέσεις τους, σε κάθε επίπεδο.

Στην Κρατική το όραμά μας πάντα είναι το πόσο ολοκληρωμένος είναι κάθε νέος καλλιτέχνης που παραδίδουμε στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς. Αυτός άλλωστε, είναι ο λόγος που φροντίζουμε η Σχολή να αποτελεί όχι μόνο έναν πυρήνα γνώσης, αλλά κι ένα δυνατό σημείο διασύνδεσης με το ευρύτερο διεθνές καλλιτεχνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Το μαρτυρούν τα νέα μας που θα διαβάσετε παρακάτω.

Ζούμε μια δύσκολη εποχή, που δε θ’ αλλάξει μόνο επειδή επιτέλους φτάσαμε να λέμε την αλήθεια και να την αποκαλούμε με το όνομά της. Καλή η επίγνωση, αλλά χρειάζεται και καθημερινή σκληρή δουλειά για να αναπτύξεις τα δυνατά σημεία της προσωπικότητας σου και να ξεπεράσεις φόβους και συμπλέγματα. Αυτή είναι η λογική μας κι αυτό πασχίζουμε να προσφέρουμε στα παιδιά. Υγιή τρόπο σκέψης για μια αποτελεσματική στάση ζωής.

Σας ευχαριστώ που στέκεστε πάντοτε δίπλα στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης κι εύχομαι στη διάρκεια του χρόνου που διανύουμε, να μάθουμε όλοι ανεξαιρέτως να φτιάχνουμε τις συνθήκες όταν αυτές δεν υπάρχουν αντί να μεμψιμοιρούμε επειδή δε μας προσφέρονται.

Φιλικά,
Παυλίνα Βερέμη
Διευθύντρια της ΚΣΟΤ

veremi_p

H Hellenic Dance Company τιμά τον Κ.Π. Καβάφη

Η Hellenic Dance Company (HDC), πάντα σε κίνηση, όπως όλοι μας στην ΚΣΟΤ, δε σταματά να μας κάνει περήφανους για τη διαρκή παρουσία της, που πάντα χαίρει θερμής υποδοχής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου 2013, η ομάδα έλαβε μέρος σε μια σημαντική εκδήλωση στο πλαίσιο του εορτασμού του έτους Καβάφη.

Πιο συγκεκριμένα, χορευτές της HDC, ερμήνευσαν το μουσικό έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου, «Γιατί τα σπάσαμε τ’ αγάλματά των», σε σκηνοθεσία και δραματουργία Έρσης Πήττα και χορογραφίες Πένυς Διαμαντοπούλου, Χριστίνας Γουζέλη και Paul Blackman. Η μουσική του συνθέτη που χορογραφήθηκε για πρώτη φορά, αποδόθηκε από τη σολίστ Φωτεινή Δάρρα. Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Φεστιβάλ Αθηνών) και στο θέατρο Φρύνιχος στους Δελφούς.

Δείτε το trailer video εδώ.

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Παυλίνα Βερέμη

Success Story: Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου

konstantina01

Πώς ήταν η εμπειρία σου στην ΚΣΟΤ;

Τα χρόνια στην ΚΣΟΤ είναι για μένα σημείο αναφοράς. Μια μικρογραφία της μετέπειτα πορείας. Πολλές ώρες δουλειάς, αφοσίωση, πειθαρχεία, μία συνεχής διαδικασία παρατήρησης και εξέλιξης. Η ενασχόλησή μου με το σώμα ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, στο πλαίσιο της ρυθμικής αγωνιστικής γυμναστικής. Δούλεψα για δέκα χρόνια και μόλις τρία χρόνια πριν τις σπουδές στην ΚΣΟΤ ήρθα σε επαφή με τον χορό. Επομένως οι γνώσεις μου στο αντικείμενο ήταν πολύ περιορισμένες σε σχέση με τους συμφοιτητές μου. Παρόλα αυτά με επιμονή, υπομονή και απόλυτη αφοσίωση συνειδητοποίησα ότι κανείς μπορεί να κάνει θαύματα. Τα τρία αυτά χρόνια ήταν και είναι ένας μικρός ανεκτίμητος θησαυρός. Μερικές φορές λειτουργεί σαν πυξίδα που πάντα έχει τον ίδιο προσανατολισμό. Υπενθυμίζει όλη τη φρεσκάδα και την ανιδιοτελή αγάπη για τον χορό όπως τη βίωνα τότε, στο ξεκίνημα.

Πού βρίσκεσαι σήμερα επαγγελματικά;

Αποφοίτησα από την ΚΣΟΤ το 2003 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια έμεινα στην Ελλάδα, όπου συνεργάστηκα με την Hellenic Dance Company, την Ομάδα Σύγχρονου Χορού του Χάρη Μανταφούνη, τους “Χορευτές” κ.ά. Το 2007 καλούμαι από τον Wim Vandekeybus και την Ultima Vez να γίνω μέλος της ομάδας κι έτσι συμμετέχω στη δημιουργία του “Menske” και στην περιοδεία του “Spiegel”. Mετακομίζω λοιπόν στις Βρυξέλλες όπου θα μείνω για δυόμιση περίπου χρόνια. Το 2009 κινούμαι μεταξύ Βελγίου και Ισπανίας, καθώς δουλεύω με τον χορογράφο Roberto Olivan και την Enclave Dance Company για τη δημιουργία των “Mermaid’s call” και “Alba Eterna”. Αμέσως μετά, το 2010, ξεκινάει η συνεργασία μου με τον χορογράφο Akram Khan για τη δημιουργία και διεθνή περιοδεία του “Vertical Road”. Παράλληλα συμμετέχω στην περιοδεία του “Confluence” από τους Akram Khan και Nitin Sawhney. Το 2012 επιστρέφω στην Ελλάδα για τη δημιουργία του “Kireru”, σε συνεργασία με την ομάδα Rootlessroot, υπό την καθοδήγηση των Λίντα Kαπετανέα και Jozef Fruček. Το 2013 με βρίσκει στην Αθήνα. Συνεχίζω να δουλεύω ως freelance performer και να διδάσκω στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παράλληλα έχουν γεννηθεί δύο χορογραφικές δουλειές, το “Henshin”- μία σόλο performance- και το “Looking forward to meeting” για το Symphonic Dance Evening του SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Τέλος, συμμετείχα στην παράσταση “Vicious Circle” της ομάδας Jukstapoz του Paul Blackman και της Χριστίνας Γουζέλη, που πραγματοποιήθηκε φέτος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Πόσο σε βοήθησαν οι σπουδές σου σε ό,τι έκανες στη σταδιοδρομία σου;

Οι σπουδές μου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο καταρχάς στην απόφασή μου να ασχοληθώ με τον χορό. Η ΚΣΟΤ μου έδωσε μία πολύπλευρη και γερή εκπαίδευση όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι της κίνησης, ενώ ταυτόχρονα, μέσα από διάφορες παρουσιάσεις και παραστάσεις, μου δόθηκε η ευκαιρία να πάρω μια γεύση της σκηνικής παρουσίας. Είχα την τύχη, μέσα στη σχολή, να δουλέψω με χορογράφους από την Ελλάδα και το εξωτερικό κι έτσι άρχισα να αντιλαμβάνομαι και να εκτιμώ στην πράξη όλη τη σκληρή καθημερινή δουλειά της προετοιμασίας στο στούντιο. Οι συγκεκριμένες σπουδές φέρνουν τον σπουδαστή αντιμέτωπο με τα σωματικά, ψυχικά, νοητικά του όρια οδηγώντας τον σε ένα σημείο υπέρβασης. Και μετά την υπέρβαση έρχεται η μεταμόρφωση. Η ΚΣΟΤ δεν αφήνει περιθώρια αισθητικής ωραιοποίησης ή επιφανειακής αντιμετώπισης της Τέχνης του χορού. Το ίδιο συμβαίνει και στην πραγματικότητα της άσκησης του επαγγέλματος. Αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να αφοσιωθούμε ολοκληρωτικά καλύτερα να υπηρετήσουμε κάτι άλλο.

konstantina02

Τί έχεις να πεις σε όσους σκοπεύουν να έρθουν για σπουδές στην ΚΣΟΤ;

Είναι μια σπουδαία εμπειρία γι αυτούς που επιθυμούν υπηρετήσουν την Τέχνη του χορού. Επιμονή, υπομονή και αφοσίωση, καθημερινή δουλειά και ολοκληρωτική παρουσία. Θεωρώ ότι η ΚΣΟΤ είναι ένα δυνατό ξεκίνημα και προσφέρει μία ουσιαστική προετοιμασία για το μέλλον. Φεύγοντας στο εξωτερικό μετά τις σπουδές μου στην ΚΣΟΤ και παίρνοντας μέρος σε διάφορα σεμινάρια και ανοιχτά μαθήματα εκεί, συνειδητοποίησα ότι τουλάχιστον στο τεχνικό κομμάτι της κίνησης δεν υστερούσα σε τίποτα -το αντίθετο μάλλον- σε σχέση με χορευτές που είχαν σπουδάσει σε σχολεία του εξωτερικού. Το αναφέρω γιατί συχνά θεωρούμε ότι πρέπει να πάμε πολύ μακριά για να βρούμε αυτό που ψάχνουμε, ενώ συνήθως το έχουμε μπροστά μας σε όλο του το διακριτικό μεγαλείο.

Τί θα έλεγες σε όσους βρίσκονται ήδη στη σχολή;

Συνήθως μπαίνουμε με ενθουσιασμό, μετά νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα και προς το τέλος έρχεται ο φόβος και η αμφιβολία του άγνωστου. Τα τρία αυτά στάδια αντιστοιχούν ίσως στα τρία έτη σπουδών. Πάντα όμως κάπως έτσι είναι. Τόσο στις σπουδές όσο και στη δουλειά με τις διάφορες ομάδες.

Dance is in the air!

hjdc_logo

Στην ΚΣΟΤ, η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ. Εκπαιδευτικά, καλλιτεχνικά ή προσωπικά, στην Ομήρου 55 εξελισσόμαστε για να είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή, να εξορμήσουμε προς νέες κατευθύνσεις και να εξερευνήσουμε νέα δημιουργικά τοπία. Για το λόγο αυτό, δημιουργήσαμε ένα νέο θεσμό κάτω από τη φιλόξενη ομπρέλα μας.

Η Hellenic Junior Dance Company (HJDC), το νέο οργανικό κομμάτι της ΚΣΟΤ, βαδίζει στα χνάρια της πρωτοβουλίας που γέννησε την Hellenic Dance Company (HDC) κι αναμένεται να αποτελέσει νέο πυρήνα ζυμώσεων και καλλιτεχνικών αναζητήσεων. Η ομάδα, που θα στελεχώνεται πάντα κατόπιν ακρόασης, θα κάνει δημιουργική χρήση του δυναμικού των μαθητών της, καθώς πρόκειται να αποτελείται από εφήβους ηλικίας 14-17 ετών, οι οποίοι θα προέρχονται αποκλειστικά από τα προεπαγγελματικά τμήματα της ΚΣΟΤ

Στόχος μας είναι οι νεαροί μαθητές να αποκτήσουν νωρίς μια πρώτη εικόνα του μετέπειτα επαγγελματικού τους βίου, που θα τους αφυπνίσει δημιουργικά, θα τους ωριμάσει και θα τους οδηγήσει με σταθερά βήματα στην επίγνωση των στόχων τους. Το ρεπερτόριο της ομάδας θα χτιστεί με έργα ανεξάρτητων δημιουργών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, τα οποία, είτε θα παρουσιάζονται για πρώτη φορά από την HJDC είτε θα επιλέγονται από το ρεπερτόριο των προσκεκλημένων καλλιτεχνών.

Καλλιτεχνικός συντονισμός: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Αντώνης Σπορίδης

fytorio

Identity.Move!

Η ΚΣΟΤ έλαβε μέρος στο μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Identity.Move! και φιλοξένησε στην Αθήνα τις εναρκτήριες εργασίες του. Στις 26 Σεπτεμβρίου, το ιστορικό κτίριο της Σχολής υποδέχτηκε 28 καλεσμένους από 13 χώρες, για να μοιραστεί μαζί τους την εμπειρία που απέκτησε από τη δημιουργία και τη λειτουργία της ομάδας χορού Hellenic Dance Company.

Το Identity.Move!, είναι μια «διακρατική πλατφόρμα για θεωρητική και καλλιτεχνική έρευνα στο πεδίο του σύγχρονου χορού και των παραστατικών τεχνών γενικότερα» και φιλοδοξεί να αλλάξει τις απόψεις μας για τον χορό και την ταυτότητά του, ιδίως στις χώρες που αναπτύσσουν εξαρχής την Τέχνη τους μετά από εξαιρετικά μεγάλες καθεστωτικές αλλαγές. Η ΚΣΟΤ, ανέλαβε με τη συμμετοχή αυτή και πάλι ένα ρόλο συνεπή προς την παράδοσή της, καθώς η ιδρύτριά της, Κούλα Πράτσικα και τα δραστήρια μέλη της γενιάς του ’30, συμμετείχαν και στις συζητήσεις της εποχής περί Τέχνης και ταυτότητας.

Το πρόγραμμα εστιάζει στην «ανατολική ζώνη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Ελλάδα, Κροατία, Τσεχία, Γερμανία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία) και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του κοινοτικού Προγράμματος «Πολιτισμός» Το συντονισμό του έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Goethe της Βαρσοβίας σε συνεργασία με το Centre for Culture in Lublin (Πολωνία), Občanské sdružení Motus (Τσεχία), ΚΣΟΤ (Ελλάδα).

im_logo

First we take Manhattan

Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής περιόδου, επεφύλαξε στην ΚΣΟΤ μια μεγάλη έκπληξη και μία ακόμη μεγαλύτερη τιμή. Η Martha Graham Dance Company κάλεσε την Hellenic Dance Company (HDC) σε δημιουργική σύμπραξη!

Ειδικότερα, για την περίοδο 2013-2014, η Martha Graham Dance Company έχει προγραμματίσει, τόσο εντός όσο κι εκτός ΗΠΑ, την πραγματοποίηση παραστάσεων, στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου εκδηλώσεων, «Μύθος και Μεταμόρφωση», που είναι προορισμένος να φωτίσει τον τρόπο με τον οποίο, συχνά, διαχρονικοί μύθοι γίνονται πηγή έμπνευσης για νέες διατυπώσεις από σημαντικούς δημιουργούς.

Μια τέτοια δημιουργός άλλωστε, υπήρξε η ίδια η Graham, που πολλές φορές στράφηκε σε μύθους και έπη της αρχαίας Ελλάδας, προκειμένου να θίξει σημαντικά ζητήματα της εποχής της, μέσα από έργα που σήμερα αποτελούν εμβληματικά δείγματα γραφής της θεμελιώτριας του μοντέρνου χορού.

panprama_st

Πιστή στις ιδέες της αείμνηστης ιδρύτριας της, αλλά και στην έννοια της μεταμόρφωσης, που εξ’ ορισμού υπόσχεται νέα αντίληψη και νέο βλέμμα, η Martha Graham Dance Company προσκάλεσε τους χορευτές της Hellenic Dance Company να ερμηνεύσουν σε συνεργασία με καλλιτέχνες του δικού της δυναμικού, το σημαντικό έργο ρεπερτορίου της Graham, "Panorama".

Σημειώνεται ότι, στο ίδιο πλαίσιο, παρουσιάζονται επίσης, μια reprise της ιστορικής "Κλυταιμνήστρας", αλλά και σε παγκόσμια πρώτη, το "Echo" του Αντώνη Φωνιαδάκη -- έργο βασισμένο στο μύθο του Νάρκισσου και της Ηχούς. Η δημιουργία του ανατέθηκε στον Έλληνα χορογράφο απευθείας από τη Martha Graham Dance Company.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 19 ως και τις 22 Μαρτίου, στο New York City Center.

panorama_fl

2014 National School of Dance, Omirou 55, Athens. Unsubscribe from this newsletter.